BI styrker organisationens
samarbejde og viden
Intern deling af viden samt tværgående og bedre kommunikation bliver lettere, når tilgangen til data er ensartet og mere tilgængelig i organisationen. Når data bliver til forretningsviden opnår du en fleksibilitet og mulighed for at optimere forskellige steps og processer. Således bliver den datadrevne organisation på den ene side mere fleksibel og samtidig endnu mere forretningsorienteret - en fordel Siemens har udnyttet optimalt.
Siemens forvandler
data til viden
Hos Siemens Wind Power i Brande var man godt klar over, at de mange turbiner, som Siemens har i hele verden, indeholdt værdifuld information. Udfordringen var bare at dataen endnu ikke blev udvundet eller gjort tilgængelig for virksomhedens medarbejdere. Viden var gemt bag komplicerede datastrukturer og i avancerede analyseværktøjer. Data skulle gøres til viden, og denne viden skulle være let tilgængelig, så forretningen kunne få gavn af den.
Den implementerede
løsning
En stærk business intelligence-løsning gav adgang til værdifulde oplysninger, såsom oppetider, serviceniveauer og alarmsekvenser - alle med mulighed for at vende og dreje på tværs af geografi, turbinetyper, dato og meget andet. Data var nu blevet gjort til viden, og denne viden var tilgængelig gennem velkendte værktøjer fra Microsoft. Brugerne kunne nu tilgå viden via en Microsoft SharePoint portal eller ved at foretage deres egne analyser i velkendte omgivelser i Microsoft Excel.
Det fik Siemens
ud af løsningen
Med løsningen har Siemens Wind Power formået at få forretningskritisk viden bragt ud i organisationen, hvor brugerne dagligt anvender den til at optimere driften og servicen på Siemens Wind Powers turbiner i hele verden. Viden er samtidig tilgængelig meget hurtigere end tidligere, og dermed kan virksomheden reagere på den hurtigt. Det giver konkurrencemæssige fordele og sparer virksomheden for omkostninger hver dag.