Inddrag hele organisationen og
øg værdien
af din BI-indsats
Hos SteelSeries skabte man et fælles fundament og en fælles forståelse, som betyder, at der har været behov for at diskutere de grundlæggende præmisser. Derfor kunne energien bruges på at skabe konstruktive løsninger for alle relevante medarbejdere.
Data skaber indsigt
for SteelSeries
Vi var i udgangspunktet ret rige på data både fra distributions- og retailleddet. Vi kunne se, hvilke produkter der flyttede sig, og hvilke der lå på lager, og der var et stort potentiale i at gøre det muligt at tage beslutninger på baggrund af den viden.
Det handlede i første omgang om at klæde vores sælgere på til at indgå i bedre dialog med kunderne. Med den indsigt i markedet ville de kunne rådgive kunden bedre.
Vores data warehouse og Tableau er blevet fuldstændig uundværligt i alle led af organisationen - det bliver brugt af alle fra bestyrelsen og topledelsen, til salg og finans over produktudvikling til marketing. Det giver os et unikt indblik i, hvad der virker og ikke virker.
Få etableret en vision og en strategi, som strækker sig et stykke ind i fremtiden, gerne 3 år, men sørg alligevel for at starte småt, så du hurtigt kan få vist forretningsmæssig værdi.
Den implementerede
løsning
En stærk business intelligence-løsning gav adgang til værdifulde oplysninger, såsom oppetider, serviceniveauer og alarmsekvenser - alle med mulighed for at vende og dreje på tværs af geografi, turbinetyper, dato og meget andet.
Data var nu blevet gjort til viden, og denne viden var tilgængelig gennem velkendte værktøjer fra Microsoft. Brugerne kunne nu tilgå viden via en Microsoft SharePoint portal eller ved at foretage deres egne analyser i velkendte omgivelser i Microsoft Excel.
Hvem er SteelSeries?
SteelSeries er en ledende producent af gaming udstyr, herunder headsets, keyboards, mus, mobile controllers og software, med salg i mere end 75 lande.
Med deres Business Intelligence-løsning har de skabt indsigt i, hvordan markedet opfører sig, for 150 ansatte fordelt over hele verden. Værktøjerne bruges både af bestyrelse, ledelse, sælgere, produktudviklere, samt i finans, supply chain og marketing.