Icon - Blue - Equal

Realtime data
sætter turbo på Toyotas forretning

case_toyota_800x800

Hurtig adgang til data er helt afgørende for, at Toyota kan træffe kvalificerede beslutninger i et omskifteligt marked.

Toyota er kendt for kvalitetsbiler og effektiv bilproduktion. Inspari har hjulpet Toyota til et endnu bedre overblik over finanser, forretning og salgsdata.

Quote - Bluee

Som CFO er det vigtigt, at vi kan komme hurtigt ud af processen over i analyser og videre over i handlinger, så vi kan nå organisationens salgsambitioner og finansielle mål.


– Martin Tørnes, CFO, Toyota

martin_toernes_toyota

Case
Toyota

For nogle år siden stillede CFO’en i Toyota Danmark det indlysende spørgsmål: 
Hvad tjener vi pengene på? Og hvad bruger vi dem på?

Enkle og centrale spørgsmål for enhver organisation. Men svaret var ikke så ligetil i en virksomhed med over mange medarbejdere, 25 forskellige kostcentre, mere end 68 forretninger over hele landet og et forholdsvis kompliceret setup med pakkepriser, tilbehørspakker, servicetilbud og loyalitetssystemer.

Toyota er verdensmestre, når det gælder lean management og just in time, og nu skulle de også have styr på de tonsvis af data i organisationen. Derfor scannede Toyota markedet for at finde en leverandør, der kunne sætte en ordentlig proces op og hjælpe med at strukturere deres behov og processer. Her faldt valget på Inspari.

 

Ud med arbejdskrævende 
Excel-ark

Toyota er nu kommet meget langt med at få samlet data fra en lang række processer og indføre et centralt værktøj til budgettering og forecating, nemlig Workday Adaptive Planning.

Toyota Danmark følger strategien om små, meningsfulde skridt. Efter udarbejdelse af budgetter er blevet lettere med en betydelig højere kvalitet end tidligere, handler det næste skridt om at få overblik over de aktuelle transaktioner.


Før havde vi en række selvudviklede systemer i regneark, som det tog bunker af tid at ajourføre og konsolidere. Med Workday Adaptive Planning har vi fået en strømlinet proces, der sparer mange arbejdstimer hos medarbejderne og ikke mindst for mig selv, når vi skal lave budgetter og forecast
Martin Tørnes
CFO, Toyota

God datakvalitet
giver gode resultater & handling


Et af de store forretningsmæssige spørgsmål i Toyota er: Hvad er det, der trigger kunderne til at købe? Og hvordan kan vi holde dem i Toyota-familien?

Her hjælper Workday Adaptive Planning med at forkorte tiden fra analyse til handling, så Toyota kan reagere hurtigt, når der sker forandringer i markedet. Og her er det vigtigt, at datakvaliteten er i top, så både ledelse og medarbejdere har tillid til systemerne og kan handle hurtigt på indsigt. Fordi uden handling, er indsigt intet værd. 

Til rapportering af Business Intelligence i det daglige arbejde bruger Toyota værktøjet Power BI. 

toyota_1920x768_right-min

Kan vi hjælpe dig?
Skriv til os her

Hvis du har spørgsmål eller tænker, at tiden er inde til et uforpligtende kald eller møde, kan du kontakte os her. Vi ser frem til at høre fra dig og svarer hurtigst muligt.