Dataklubben sæson 6 episode 8

F.C. København: Med data på holdet både sportsligt og kommercielt


I dag kombinerer vi to af de ting, vores lyttere er mest passionerede omkring, nemlig sport og data! Glæd dig til at møde Morten Raffnsøe Petz, Head of Football Data & Technologies, og Jacob Lauesen, direktør, fra F.C. København, når de gæster Dataklubben til en snak om at drive en forretning med data helt inde i hjertet - både på banen og på lægterne.

Med eget produktionsselskab, egne distributionskanaler og som top 10 mediehus i Danmark er FCK meget mere end en fodboldklub. De henter derfor også inspiration på Broadway til at skabe gyldne øjeblikke, og den eksplorative tilgang til data skal bekæmpe både "synes" og "plejer" på tværs af alle beslutninger. Men hvad er det, FCK gør så godt, at klubber fra hele verden spørger dem til råds? Og hvorfor dog bede sine fans om gentegne årligt, når en fodboldfans kærlighed til sit hold varer længere end det gennemsnitlige ægteskab? 

Rigtig god fornøjelse i Dataklubben!

Lyt med & subscribe her 👇

Subscribe: Apple Podcasts Spotify Google Podcasts RSS

Subscribe

Apple Podcasts  Spotify

Google Podcasts  RSS

Kan vi hjælpe dig? 
Skriv til os her,

Hvis du har spørgsmål eller tænker, at tiden er inde til et uforpligtende kald eller møde, kan du kontakte os her. Vi ser frem til at høre fra dig og svarer hurtigst muligt.