Icon - Blue - Equal

FLIS benchmark i
Helsingør Kommune 
den data-ambitiøse kommune

case_helsingoer-kommune-800x800

Alle cases

Helsingør Kommune

www.helsingor.dk

Helsingør Kommune ville gerne fortsætte med at bruge FLIS-data efter data-leverandøren lukkede den portal, der ellers var indgangen til FLIS-data. Derfor deltog Helsingør Kommune i en workshop hos Microsoft med fokus på en ny portal bygget i Power BI.  

På workshoppen oplevede deltagerne fra Helsingør Kommune, hvor fleksibelt og intuitivt Power BI var, og gik derfor fra workshoppen med en stærk tiltro til, at FLIS Benchmark kunne være den rette løsning.

Vi købte både ind på den hurtige vej til markedet og ikke mindst potentialet i at kunne gøre data tilgængeligt på en lettere og bedre måde.   
Mikkel Elkjær
Leder af Økonomi, Helsingør Kommune

Derfor valgte Helsingør Kommune FLIS benchmark

For Helsingør var FLIS Benchmark den mest intuitive, moderne og ikke mindst hurtigste vej til FLIS-data. Samarbejdet mellem Inspari og Helsingør Kommune betød, at Helsingør Kommunes behov blev mødt og forstået. Sidst, men ikke mindst er FLIS Benchmark lækkert at se på og nemt at bruge.

 

Træn brugerne & få endnu mere værdi

For Helsingør er det vigtigt, at løsningen skal være så intuitiv, at analysefolkene selv kan tilgå data – uden at skulle forbi it- eller BI-afdelingen. Løsningen er én ting, mennesker og kompetencer en anden. Helsingør har derfor haft analytikere på kursus i Power BI, så de kunne blive trænet i at bruge Power BI og lave analyser. Og de fik i dén grad øjnene op for brugervenligheden! 

Kursus i Power BI

 

Potentialet & ambitionerne på sigt


I starten er Helsingør mest interesseret i de eksterne benchmark, men forventningen fremadrettet er at kunne benchmarke både internt og eksternt. Desuden vil man gerne udnytte FLIS-data på andre måder end de 9 nuværende fagområder. 

Kan vi hjælpe dig?
Skriv til os her

Hvis du har spørgsmål eller tænker, at tiden er inde til et uforpligtende kald eller møde, kan du kontakte os her. Vi ser frem til at høre fra dig og svarer hurtigst muligt.