Dataklubben sæson 5 episode 1

 

Matas:
Fra 4 til 100 E-commerce-ansatte på få år

 

Insparis flagskibsevent, Data Day ’22, har været den perfekte anledning til endnu en gang at invitere gæster ind i Dataklubben. Optaget i foyeren på Tivoli Hotel og Congress møder vi episodens gæst.

Vi satte Peter Anders Franch, Head of Execution & Customer Insights fra Klub Matas, stævne i Dataklubben til en snak om ”den støvede gamle dame”, som Peter formulerer det.

Men der er sket en stor digital omvæltning. På de sidste 3-4 år er Matas’ E-commerce-afdeling nemlig gået fra 3-4 till 100 ansatte, mens onlineomsætningen udgør 20% af forretningen.

Kundedata kombineret med en gradvis organisationsændring med flere digitale, datafunderede profiler har været helt afgørende til at binde den digitale og analoge kundeoplevelse bedre sammen på tværs af hjemmeside, app og marketingkanaler.

Men én ting har alligevel ikke ændret sig: Materialisterne er stadig de helt store helte i Matas – dem, der differentierer Matas i fortællingen over for kunderne. Derfor skal de også være til stede i den digitale kunderejse og sammen med de unikke kundeindsigter og datapunkter skabe en sømløs kundeoplevelse præget af skræddersyet kommunikation til den enkelte kunde.

Kan vi hjælpe dig? 
Skriv til os her,

Hvis du har spørgsmål eller tænker, at tiden er inde til et uforpligtende kald eller møde, kan du kontakte os her. Vi ser frem til at høre fra dig og svarer hurtigst muligt.